Wednesday, October 31, 2007

Πανικός στην Παιδεία και αναμνήσεις!!

Πανικός και αναβρασμός επικρατεί στην παιδεία από την δευτεροβάθμια έως την τριτοβάθμια.
Γύρω στα 350 σχολεία πανελληνίως τελούν υπό κατάληψη. Είναι όμως η κατάληψη το σωστό μέτρο διεκδίκησης μιας καλύτερης παιδείας. Η εμπειρία μου από κατάληψής λέει πως όχι.

Ποιος δεν θυμάται τα μαθητικά του χρόνια και όσοι από εμάς είμασταν στην δευτεροβάθμια την περίοδό του νόμου Αρσένη θυμόμαστε καλά την αναμπουμπούλα και τις καταλήψεις. Εγώ θυμάμαι ποιοι κλείνανε το σχολείο, άλλωστε είμουν και από τους ποιο πρωινούς, να βοηθήσω να μπει άλλο ένα λιθαράκι(θρανιάκι με τα πόδια προς τα έξω) στη δημιουργία του μαθητικού κινήματος. Αυτοί που θυμάμαι λοιπόν να είναι οι πρωτεργάτες τις επανάστασης ήταν συνήθως η μέτριοι προς κακοί μαθητές που δεν είχαν σκοπό να μάθουν και πολλά γράμματα , ενώ όσοι είχαν μια αμυδρή θέληση το θεωρούσαν μια πολύ καλή ευκαιρία να χαλαρώσουν και να παίξουν μπάλα το πρωί πρίν πάνε φροντιστήριο. Υπήρχε και μια μειοψηφία που ήθελε να κάνει μάθημα διότι δεν πήγαινε φροντιστήριο αλλά σε αυτή ασκούσαμε αρκετή ψυχολογική βία αποκαλώντας τους φυτά, σπασίκλες και καταδικάζοντας τους σε κοινωνικό αποκλεισμό. Τα δε αιτήματα γελοία, από τις τουαλέτες μέχρι το φαγητό του κυλικείου και σαν κερασάκι ο νόμος Αρσένη που κανείς μας δεν γνώριζε τι πραγματικά ήθελε να πετύχει.

Οι αντιδράσεις των καθηγητών χλιαρές, όσοι αδιαφορούσαν για εμάς εντός της τάξης σηκώθηκαν να φύγουν ενώ όσοι πολεμούσαν να μάθουμε γράμματα, που αποτελούσαν μια μειοψηφία του 10% μας βρίζανε ή μας παρακαλούσαν να ανοίξουμε το σχολείο. Αμετανόητοι εμείς επιθυμούσαμε να χάσουμε διδακτικές αλλά ξέροντας καλά πόσο να το κρατήσουμε για να μην αναγκαστούμε το καλοκαίρι να μείνουμε στο σχολείο αναπληρώνοντας τις. Αν δε αποφάσιζαν να χάσουμε το καλοκαίρι για να αναπληρώσουμε τις διδακτικές ώρες ουέκ και αλίμονο τους ξανά κατάληψη

Αλλά ας επανέλθουμε στο σήμερα, τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει και πολύ, αυτοί που πραγματικά πλήττονται από τις καταλήψεις είναι οι μαθητές των φτωχών οικογενειών που αγωνίζονται να σπουδάσουν χωρίς φροντιστήριο, ενώ αυτοί που κερδίζουν είναι τα μεγαλύτερα εισοδήματα που μειώνουν τις πιθανότητες των φτωχών αυξάνοντας τις δικές τους σε μια ρουλέτα που λέγονται πανελλήνιες.

Στον πολιτικό κόσμο τώρα οι γνωστές "Προοδευτικές" φωνές μιλάνε για τρομοκράτηση μαθητών αλλά δεν μιλάνε για τα δικά τους καπελώματα για να κάνουν αντιπολίτευση πάνω στα κεφάλια μαθητών. Πραγματικά προοδευτικές φωνές υπάρχουν στους χώρους των καθηγητών όπως του Μπλόκερ ΝΒερτη που κατηγορεί άπαντες καταληψίες και πνευματικούς υποκινητές ως ακραίες συντηρητικές φωνές αλλά όπως είπα και παραπάνω αποτελούν μειοψηφία.

Οι υποστηρικτές των καταλήψεων λένε οτι δεν υπάρχει καλύτερη μόρφωση απο το να μάθεις να διεκδικείς. Λογικό αίτημα για κάποιον που μέσο καταλήψεων και καθηγητών με μειωμένη όρεξη να σου εμφυσήσουν κριτική σκέψη και μάθηση έμαθαν να φωνάζουν προτού να σκεφτούν. Η καλύτερη μόρφωση είναι αυτή που σε μαθαίνει να λύνεις τα προβλήματα με τα μέσα που έχεις.

Αναλογιζόμενος τις εποχές του λυκείου και του Γυμνασίου σκέφτομαι οτι υπήρχαν πολλά που μπορούσα να κάνω αν σκεφτόμουν έξω απο το κλουβί της σκέψης που μας είχαν διδάξει να σκεφτόμαστε οι αριστερίζοντες "προοδευτικοί". Θα μπορούσαμε με τα λεφτά των χοροεσπερίδων να επιδιορθώσουμε τις υποδομές του σχολείου, να βάξουμε με ομάδες εθελοντών μαθητών το σχολείο και να το μονώσουμε. Θα μπορούσαν να υπάρχουν εθελοντικές ομάδες για να καθαρίζουν το προαύλιο και τόσα άλλα. Αλλά όχι εμείς επιλέξαμε την εύκολη λύση των καταλήψεων

Ντροπή μας που είμασταν τόσο λίγοι σαν γενιά ντροπή και στην επόμενη διότι έμεινα η ίδια. Ας επέμβει η αστυνομία, είναι αμαρτία παρεμποδίζεται η μάθηση στο όνομα της τεμπελιάς και της δήθεν "προοδευτικότητας". Απλά πράγματα

σχετική συζήτηση Στο μπλοκ του κυρίου Λαζαρίδη

6 Comments:

Anonymous said...

Φίλε μου σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Συμφωνούμε σε όλα και κυρίως στις κακές υπηρεσίες που έχει προσφέρει στο μαθητικό κίνημα (και όχι μόνο) η "αριστερίστικη" λογική που εγκλωβίζει τη σκέψη σε στερεότυπα και ξεπερασμένες πρακτικές.

Sitalkas said...

βάλτε τα παιδιά φυλακή για κανα 6μηνο προτείνεις;

Antonios Politakis said...

Sboura

Μάλλον παραείμουν σε θερμό επεισόδιο όταν το έγραφα, όχι δεν θέλω να πάει κανείς μαθητής φυλακή αλλά επιμένω ότι πρέπει να επέμβει η αστυνομία.

Nventris

Συνέχισε την καλή δουλειά, μόνο εκπαιδευτική σαν και σένα σώζουν κάπως την κατάσταση

Anonymous said...

Αντώνη,

σε χαιρετίζω και εγώ στο δικό σου ιστολόγιο. Είναι το πρώτο μου ποστ εδώ.

Συμφωνώ με όλα όσα λες αλλά προβληματίζομαι περαιτέρω: η παιδεία έχει πρόβλημα. Δεν είναι λύση οι καταλήψεις βέβαια ούτε προσφέρουν τίποτα. Αλλά και η αστυνομία να επέμβει και ο εισαγγελέας να επιληφθεί (που επελήφθη σε μία περίπτωση), τα προβλήματα δε θα εκλείψουν.

Τα προβλήματα υπάρχουν και καθόλου δεν πείθομαι ότι όλα είναι θέμα χρημάτων. Αν και δε μου αρέσουν οι θεωρίες συνωμοσίας, νομίζω ότι το επίπεδο της παιδείας των σημερινών Ελλήνων είναι χαμηλό επειδή έτσι επιδιώκουν κάποιοι.

Antonios Politakis said...

Καλωήρθες Leo.

Αν θες να δεις μια πρόταση για θεσμική αλλαγή της παιδείας ρίξε μια ματιά στην πρόταση της Συμμαχίας .

Μεταφέρουμε την αξιολόγηση στους γονείς και την επιβράβευση των σοβαρών σχολικών ιδρυμάτων μέσο της μεγαλύτερης χρηματοδότησης.

Παπουτσάκης said...

Αντώνη προσπάθησα να σου απαντήσω με e-mail αλλά μάλλον λόγω των κακών γραμμών το μήνυμα δε φεύγει.
Φυσικά και μπορείς σε ό,τι αφορά αυτό που ζήτησες.
Ξέρεις έχω φύγει τώρα από το Μπαλί και είμαι στις Σίσες όπου έχουμε μόνο απλές PSTN γραμμές. Μεγάλο πρόβλημα και τις πιο πολλές μέρες καθόλου ιντερνετ. Μας λένε από τον ΟΤΕ ότι σύντομα θα διορθωθούν οι γραμμές αλλά όλο στο περίμενε είμαστε.
Για το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η περιοχή μου νομίζω ότι τι αναλύω στο post :μικρή κοινωνιολογική προσέγγιση στο «φαινόμενο Ζωνιανά».
Εμείς αυτά τα ζούμε χρόνια τώρα και πολύ φοβούμαστε ότι μόλις φύγουν οι κάμερες θα ξαναγυρίσουμε στα ίδια.

Τώρα το Χειμώνα θα τα λέμε περισσότερο....Βασίλης